26 Şubat 2013 Salı

SES SİLİNDİRLERİ

Montessori eğitimine olan ilgimi herkes bilir. Materyallere ulaşmak çok mümkün olmasa da elimden geldiğince kendim yapmaya çalışıyorum. Bu çalışma için ahşap malzeme bulamayınca sakız kutularını biriktirmeye başladım.
Sayıyı sekize tamamlayınca içlerine evdeki materyallari yerleştirerek oluşturdum ses silindirlerini. Şehriye,ince bulgur,nohut ve makarna kullandım içleri için. Her kaptan içine eşit miktarda materyal koyduğum iki şişe hazırladım. Altlarına da kontrol mekanizması olması için aynı renkten iki yuvarlak keserek yapıştırdım.Önce Deniz'in kulağına tek tek yaklaştırarak kutuları salladık. Daha sonra benzeyen sesleri ayırmasını istedim. İnce bulgur biraz zorlayıcı oldu. Çünkü şehriye ile sesleri çok karıştı. Şehriyenin içine biraz daha ilave ederek bu sorunu çözdük:))Deniz altlarındaki renklerin ne işe yaradığını farkettiğinde hile yapmaya başladı:)) Çok merak ediyormuş altlarının doğru olup olmadığını. Neyse ki çok ısrar etmedi de rahat rahat devam ettik.
Materyallerin orjinalini görmek isterseniz bu linki inceleyebilirsiniz.

2 yorum:

  1. cok guzel yağmıssın ellereıne saglık. ben de yusufun gozlerını kapatıp cıkan seslerın neye aıt oldugunu bul oyunu yapmıstım ama bu sekılde kutu hazırlamayı dusunmemıstıM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kutu gerçekten işe yarıyor.büyük oğluma küçükken aldığım bir set vardı.mega hafıza seti melik duyar'ın.ondada çocukların sesle eğitimi mutlaka kullanması yazıyordu.onun kasetlerinde farklı sesler vardı çocuğa dinletiliyordu.onuda tavsiye ederim.

      Sil